Kedves Zulutrader,

Újra, és újra kapok olyan megkereséseket, amik arra vonatkoznak, hogy a számla nem úgy alakul, ahogyan az elvárható lenne.

Arról szeretném ma megosztani Veled a tapasztalatamot, hogy én mit látok: milyen ütemben emelkedik a számla egyenleg, és milyen szakaszok különböztethetők meg.

Előbb azonban lássuk a szokásos heti eredményeket:

Heti  Eredmények

Ha még nincs számlád, most megteheted, hogy megnyitod:

Demo számla - Élő számla

Szakaszok

Azt figyeltem meg, hogy a Zulutrade-en az általunk használt – a követelményeinknek megfelelő – jelszolgáltatók 5 szakaszbanhaladnak:

  • Veszteséges
  • Kicsit veszteséges
  • Stagnál
  • Kicsit nyereséges
  • Nyereséges

Hogy mennyi időt tölt el egy-egy szakaszaban a jelszolgáltató, az jelszolgáltatónként változó. Az a jellemző, hogy idejének elég kis részét tölti a nyereséges szakaszban (maximum 10-30%),a maradék időt pedig a többi négyben.

Éppen ennek köszönhető, hogy sok embernek elmegy a kedve, mert nem azt látja, hogy minden nap nő az egyenleg.

Nagyon fontos, hogy tisztában legyél ezzel, mielőtt belekezdesz élő számlával. (Vagy ha már belekezdtél, akkor most tedd ezt rendbe magadban.)

Veszteséges, kicsit veszteséges szakasz

Az esetek nagy részében ennél a szakasznál adják fel a legtöbben. Tipikus példa, hogy valakinek demó számlán nagyon jó hónapot produkál egy portfólió, azonban az élő számlán pont az ellenkezője történik az első hetekben.

Ha jól állítottad össze a portfóliód, akkor ne add fel itt, mert vissza fogja termelni a pénzt, sőt még profitot is fog csinálni. Türelem!

Ha pedig nem vagy biztos a portfóliódban, akkor írj nekünk nyugodtan, vagy megoszthatod a kommentek között is.

Stagnáló, kicsit nyereséges szakasz

Azért vettem egybe ezt a két szakaszt, mert úgy látom, hogy a Zulutraderek nagy része is egybe veszi. (Legalábbis tudat alatt). A legtöbben, amikor azt látják, hogy kicsit nőtt a számlájuk, akkor azt mondják, hogy ezért nem is éri meg használni, ez még semmi. Innentől kezdve neki olyan, mint ha stagnálna a számlája.

Ezzel még önmagában nem is lenne gond, ha közben türelmesen kivárná a nagyobb profitos időszakot, de nem ez a jellemző. Ilyenkor szokott az következni, hogy belenyúl a portfóliójába, kivesz-betesz jelszolgáltatókat, és valahogy mindig pont kimarad a jó időszakokból.

A vége pedig az lesz az ilyen hozzáállásnak, hogy a rendszert fogja okolni, pedig csak tisztában kell lenni a rendszer jellemzőivel.

Nyereséges szakasz

Erről olyan sokat nem kell írnom, ezt várjuk nap, mint nap!

Csak ismételni tudom magam: légy türelmes, és fog jönni a nyereséges időszak! Nem hónapok múlva, nem kell sokáig türelmesnek lenni, időről-időre újabb, és újabb nyereséges időszakok jönnek. Van amelyik hosszabb, van amelyik rövidebb ideig tart, de megfelelő portfólóval nem marad el. És ne felejtsd: ez teszi ki a legkisebb időt!

A lényeg

Legyél tisztában azzal, hogy mit várhatsz el a Zulun a jelszolgáltatóktól. és a portfóliódtól. Ha arra vágysz, hogy minden nap profitot termeljen, akkor nem itt kell keresned. Ha azt szeretnéd, hogy kiszámíthatóan, az általad beállított kockázati szinten, közép távon (1-6-12 hónap) profitot termeljen, akkor azt itt megtalálod.

Eleven Fast

Úgy látszik, hogy változtatott a kereskedési szisztémáján, ezért mindenképp oda kell figyelni rá.

Mindenképp örömteli, hogy elmozdult abból a holtpontból, amiben volt hónapok óta, de nem mindegy, hogy milyen áron.

Két dologból gondolom, hogy váloztatott:

  • Lényegesen megemelkedett a kereskedéseinek a száma
  • Alacsonyabb szinten zárja a profitot.

Ezekhez párosul továbbá, hogy az elmúlt két hétben nagyon megnőtt a csúszása a számlámon, és ezt a visszajelzést kaptam másoktól is.

Összefoglalva:

Nem biztos, hogy rosszabb lett a kereskedése, mint korábban, elképzelhető, hogy csak reagált a mostani piaci körülményekre. Az elmúlt két hét eredménye mindenképp bíztató. Azonban bizonytalan, hogy ez mit fog okozni, és a csúszás is magas. Így én mindenképp alacsonyabbra veszem a lot méretet, amíg ki nem derül, hogy milyen irányt vesz a kereskedése. Azt javaslom, hogy Te is kezeled óvatosan!

Személyes konzultáció

Sok szeretettel meghívunk 2012. március 6.-án, este 18:45 órás kezdettel tartandó Zulutrade fókusz klub estre, ahol személyesen beszéljük át a jelszolgáltatókat és megosztjuk egymással tapasztalatainkat. Helyszín: 1143 Budapest, Semsey Andor utca 25. Jelentkezni a klubra az alábbi linken található mezők kitöltésével tudsz:

Regisztrációs lap

Szép, és sikeres hetet kívánok!

Üdvözlettel, 
Boros Lajos

Címkék: forex

A bejegyzés trackback címe:

https://betbulls-zulutrade.blog.hu/api/trackback/id/tr64177325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnarroni 2012.02.23. 10:32:22

Üdv! Nagyon értékes lett megint a cikk viszont véleményem szerint ez a veszteséges és nyereséges és kettő közti időszak hossza borzasztó változó lehet egyes számla típusokon. Nekem például van egy demó számlán február eleje óta amin nem állítottam és szinte minden nap termelt profitot. kb 95%ban. Ezt szándékosan csináltam igy és e szerint válogattam meg a szolgáltatóimat szóval ez nekem fontos.

Mellesleg megérkezett az AAAFX számlámra a pénz de nem kaptam semmilyen emailt. Ebben a helyzetben csak várjak még vagy már irjak nekik? Ha irjak nekik akkor a zulusupportnak írjak emailt vagy AAAFXen live chaten kérjek segítséget?

Köszi a segítséget!

gnarroni 2012.02.23. 11:49:05

Na tök rendesek voltak. Már az emailt is megkaptam! Benne az adatokkal. Most látom, hogy kapcsolódni kell a zulun belül a brókerszámlához. A brókerfelhasználónév már kivan töltve de a Brókerszámla jelszó nem világos nekem.

Ha azt irom be ami az AAAFXhez kell a belépéshez akkor azt irja, hogy

Brókerszámláját pillanatnyilag nem tudtuk elérni. Kérjük, ellenőrizze bejelentkezési adatait és próbálja újra. Ha a probléma továbbra is fennállna, forduljon az Ügyfélszolgálathoz.

Ha azt irom be amit emailben kaptam az MT4 passwordot akkor is ugyanezt írja.

Továbbá még az a fura, hogy zulun azt írja, hogy számla státusz: kapcsolódva a brókerhez viszont AAAFXen a depositnál az utalásom mellett oda van írva, hogy pending. Na most akkor mit kéne csinálnom? Csak mert így nincs kapcsolódva a kettő egymáshoz és zulun 0 dollárt ír viszont AAAFXen ott a pénz. =)

gnarroni 2012.02.23. 12:24:10

Asszem sikerült megoldani a dolgot! Remélem, hogy működni fog és minden be is van állítva szóval mostantól élesben megy a dolog!

whiteg71 (törölt) 2012.02.23. 13:39:41

@gnarroni:
Szia,

Nem kell külön csatlakoznod a Zulutrade-hez, ezt megteszi helyed az AAAFX.

Ha 0 USD-t ír, annak az az oka, hogy nem érkezet be a pénz a számlára.

Ha minden okés, akkor kapsz az AAAFX-től egy jelszót és felhasználónevet, amivel be tudsz lépni az élő Zulutrade számládra, addig nem.
Addig csak az MT4 adatokat küldik meg, ami nem egyezik a Zulutrade jelszóval.

whiteg71 (törölt) 2012.02.23. 13:43:32

@gnarroni:
Egy ilyen levelet kell, hogy kapj ahozz, hogy használhasd az élő számládat:

Your AAAFx account has successfully been linked and is ready to start autotrading with Zulutrade; the revolutionary tool that brings the best trades from all over the world into your trading station!
To login please visit www.zulutrade.com
Username:AAA...........
Password:XXXXXX
At your first login, you will be asked to change your Zulu account password in order to protect your privacy.
* Please remember to update your settings page with your current MT4 password.
This way you enable Zulutrade to manage your account! *

whiteg71 (törölt) 2012.02.23. 13:51:19

A cikk remek, kicsit magamra és az elkövetett hibáimra ismertem benne. Azt gondolom, hogy a jól összeállított portfolió mellet a türelem az, amire szükség van a zulutrade használatakor.

boros_lajos 2012.02.23. 21:15:32

Sziasztok!
Most van egy kis időm.
gnarroni: Azt szeretném kérdezni, hogy kimondottan olyan jelszolgáltatóid vannak, akik magas százalékban nyereségesek? Mert azért az ilyen típusoknál elég magas a kockázat.

whiteg: Ne csinálj nagy ügyet a hibáidból. Mindenki végigmegy ezeken. Sokszor megégettem magam, mire rájöttem, hogy miket nem szabad. Semmiképp ne ostorozd magad, a lényeg, hogy tanulj ezekből a hibákból!

Ma már élénkebb volt a piac, reméljük, hogy kitart! :)

gnarroni 2012.02.23. 21:20:29

Életem első éles kötése minusz 61 pip az FXgeo1 nél és az utolsó 17 kötése nyereséges volt egyfolytában. :DDD Úgy látszik ez egy létező probléma, hogy ha valaki elkezd valami jót az hirtelen rossz lesz de nyugi ettől függetlenül biztos nem veszem ki és jó a kockázatkezelésem szóval pánikra semmi ok ;) !

Successman: mi számít magas nyereség szintnek? mindegyik kb 75% felett van de nem használok 100% osat mert demón nem volt túl jó ötlet!

whiteg71 (törölt) 2012.02.23. 21:42:03

Gnarroni, köszöntelek az élőszámlások között, sok pip-et kívánok!

Engemet minden mínusz érzékenyen érint, hisz van mit ledolgozni, ezért nem örültem az FxGeo1 mai mínuszának, de eddig jóval több pluszt hozott, és nálam még mindig ő a legeredményesebb szolgáltató.
Ma, ahogy tegnap, továbbra is az SP Dolores-re figyelek, fontos lenne, hogy pozitívan, vagy kevésbé veszteségesen zárjon. Korábban ezt mindig megoldotta, remélem, hogy most is, és addig sem fogja elérni a bealított SL értéket.
A hét első két napján kicsit megemeltem az FCC-nél a Lot értéket, ez most sikeres döntésnek bizonyult, aztán visszavettem 1micro Lot-ra. Nem kísértem a sorsot, tanulva a korábbi hibáimból.

gnarroni 2012.02.23. 22:12:33

@whiteg71: Köszönöm! Mostmár hivatalosan is ahhoz a klubhoz tartozom, hogy ha elkezdünk valamit az rosszul teljesít. Az fxgeo1 ma az én tiszteletemre csinált rossz kötést! :DD Még mindig nagyon furcsa ez a hét kereskedés szempontjából. Bár most elkezdett nőni az árfolyam EUR/USD! Neked van olyan szolgáltatód amelyik ma elkapta ezt a jópár pipes esti növekedést EUR/USDén?

whiteg71 (törölt) 2012.02.23. 22:29:16

@gnarroni:
Hétfő óta alig volt kereskedés a számlámon, most pedig csend szünet van, kivéve a már említet Dolorest.

gnarroni 2012.02.24. 08:05:11

Sziasztok! Tegnap késő este volt egy kötése az Forex Cruise Controlnak ami pozitívban zárult de azt vettem észre, hogy elég brutális volt a csúszás Egész konkrétan 5 pip. Nálatok is ennyi volt és ha nem az meg hogylehetséges?

boros_lajos 2012.02.24. 09:54:24

Sziasztok!

gnarroni: Én nem csak azt nézem, hogy 100%-os-e, hanem vizsgálom, hogy van-e valós stop kezelése. Én azt nem tartom jó stop kezelésnek, hogy a jelszolgáltató kivárja amíg visszajön a pozíció kis mínuszba, és ott zárja le. Éppen ezért nem teszem fel FCC-t a számlámra. Nagyon ügyesen kereskedik, de nem tudom, hogy hol van a max veszteség szintje, és nem kizárt, hogy akár több száz pip mínuszba is elenged egy-egy pozíciót. Tartok tőle, hogy sokáig szépen teljesít, majd egyszer jön egy nagy visszaesés. Nem törvényszerű, hogy így lesz, de én jobban örülök, hogy tudom, hogy hol vágja a jelszolgáltató a veszteséget.

boros_lajos 2012.02.24. 09:56:02

Van egy kérdésem, amiben örülnék, ha segítenétek!
Szeretnék hibát találni MVK08-on. :)
betbulls.zulutrade.com/TradeHistoryIndividual.aspx?pid=61482

Szóval a kérdés:
Mi a hibája MVK-08-nak?

Köszönöm előre is! :)

whiteg71 (törölt) 2012.02.24. 11:34:22

@boros_lajos:
Végig néztem ismét az MVK_08 adatlapját, a kereskedés történetét, egyedül a stop Los-nál van némi bizonytanság mert160SL-röl ír, de volt már -205ben is.
Ezen felül nem vettem észre semmi olyant ami ellene szólna, egyébként én használom.
A csúszás viszont sok annak, aki Alparit használ. (2.47pip)

A Forex Cruise Controll szerintem használható, a kereskedés története alapján nem szokta több száz mínusz pip-be elengedni a kereskedéseit. Ha pedig sokkal több plusz pip-et profitál mint minuszt, akkor attól sem kell tartani, hogy ha egyszer vissza esik. Aztán az SL-el is korlátozzuk, utána pedig lehet még szigorubban korlátozni, vagy akár ki venni a portfolióból.
Emiatt, akár egyik szolgáltatóban sem lehetne megbízni, mert ezt bármelyik megteheti bármikor.
(Alakul ez, Zulutrade = jó portfolió + türelem + bizalom.)

whiteg71 (törölt) 2012.02.24. 11:41:14

A zulumasterblaster ismét szívatja a követőit. Megint szépen túl lépte a korábban megadott SL értékét. Már nem először!
Totál megbízhatatlan ez a szolgáltató, örülök, hogy nem használom, de látom, hogy vannak magyar hozzászólók az adatlapján.

gnarroni 2012.02.24. 13:46:20

@whiteg71: én már egy jó ideje nem is figyelem a zulumasterblastert tevékenységeit. Ez a svéd rendszer azóta nem szimpatikus amióta többen követik...

Eleven Fast-en gondolkozom, hogy bekéne rakni a portfóliómba de ellen szól, hogy csak most váltott stratégiát és egy hónapnyi kereskedés vadi új stratégiával nem túl jó szerintem. Mellesleg minden más mellette szól.

Az mvk_08at én is használom de kb azóta amióta ismerem a zulutradet. Még az első demó számlámon is használtam. A decemberi hónapra emlékszem, hogy az nekem nagyon nem tetszett de mindent kijavított és nagyon megbizhatónak tűnik. Remélem az is marad.

Jah mellesleg plusz információval szolgálhatok azoknak akiknek kipattanhat a fejéből a szikra, hogy esetleg használja az orishiftet. NE TEGYE!
Demón hihetetlen gusztustalan dolgot vitt véghez. Mivel rosszul alakult a februárja és már igen csak a vége fele járunk ezért mivel nem akarta megszakítani az előző hónapok folyamatos nyereségeit ezért kötött váratlanul egy aranykötést... amiről nem tett bejelentést és egy két ember számláját hazavágta...

Csak gondoltam megosztom bár tudom, hogy senki nem használ ilyet. =)

gnarroni 2012.02.25. 18:21:38

Üdv mindenkinek újra!

Szörnyű, hogy hétvégén nincs kereskedés. :D ilyenkor általában új szolgáltatók után kutatok, hogy hódoljak a hobbimnak hétvégén.

Most találtam ezt a szolgáltatót! Érdekelne a véleményetek! Ellene-mellette mi szól?

Hexagon

www.zulutrade.hu/TradeHistoryIndividual.aspx?pid=66478

gnarroni 2012.02.25. 18:24:13

Továbbá erről is érdekelne véleményetek:

PIP Line Conservative

www.zulutrade.hu/TradeHistoryIndividual.aspx?pid=69253

whiteg71 (törölt) 2012.02.25. 20:58:09

@gnarroni:
Hexagon:
Nem is tudom mit gondoljak róla, túl kevés hete kereskedik.
A DD-je nem tetszik. Úgy tűnik, hogy az SL-t a helyén kezeli, ez mindenképpen jó. Viszont nem mindig zárja időben a pozitív pip-eket, de, ez az eltérés még bőven belefér.
Őszességében még bármi lehet belőle, viszont már volt két veszteséges hete. Mindenképpen várnék még vele pár hetet.

Pip Line Conservative:
Vele is várni kell, de elég magas az SL értéke, ami nálam már nem férne bele. (250-300pip) Ettől függetlenül szépen kereskedik, összességében kiegyensúlyozottabbnak tűnik, mint az előző szolgáltató.

cassiopeia 2012.02.28. 11:24:57

Bevallom nekem némileg más a tapasztalatom a szolgáltatókat illetően. Relative kevéssé jellemző rájuk az oldalazgatós szakasz, vagy nagyon nyereségesek vagy nagyon veszteségesek.

Eddigi (majd 3 hónapos) Zulu tapasztalatom az, hogy legnagyobb problémát a STABIL, megbízható szolgáltató kiválasztása és annak követése jelenti.

Legnagyobb bajom, hogy egy darabig minden jól alakul, majd hirtelen minuszt minuszt halmoznak. Egy darabig elfogadtam, hogy velejárója a Forexnek ez, aztán elkezdtem csökkenti a lot méretet, végül leszedtem. De addigre elveszettem az összes szolgáltató által megkeresett összeget, meg többet.

Tipikus esetek:
My Best Systems ( zulutrader.co.uk/TradeHistoryIndividual.aspx?pid=77674) Januárig tök jól teljesített azóta csak veszt. Ráadásul saját maga sem tartja be az által ajánlott SL-t.

Kabula (zulutrader.co.uk/TradeHistoryIndividual.aspx?pid=72827) Itt én voltam hülye, hogy relative kis számlámra 30 kereskedését engedtem megnyitni.

GAINGPBUSD (zulutrader.co.uk/TradeHistoryIndividual.aspx?pid=58911)

Mi a véleményetek? Én reagálom csak túl a dolgot, vagy ennyire masszivan veszteséges hónap belefér a hosszabb távú kereskedésbe?

Leszedtem már korábban ezeket szolgáltatókat a számlámról szerencsére, de jó lenne tudni mások esetében mire számíthatok.

gnarroni 2012.02.28. 12:03:28

@cassiopeia: Csáó! Nagyon szivesen megnézném a szolgáltatókat de nem működik a zulutrade... ilyen gyakran előfordul? Gondolom nem felújítanak valamit mert azt lehetne hétvégén is hanem valami probléma van.

Értem én amit mondasz és én is igy gondolom. Egy idő után egyszerűen a megbízható szolgáltatók "tönkre mennek". Hirtelen tullépik a max DD-ét sok a minuszos trade. Ez kikerülhetetlen sajnos.

Én azon vagyok kiakadva, hogy amióta zuluzom élesbe az FXgeo1 bődület rosszul kereskedik. Ráadásul összeomlik a zulutrade és a többi szolgáltató meg nem aktív (ez nem feltétlen baj). Én bízom a rendszeremben teljesen csak zavar ez a dolog.

whiteg71 (törölt) 2012.02.28. 17:46:54

Én azt látom, hogy jelenleg sok szolgáltató van veszteséges időszakban, hogy ezt mi okozza, azt nem tudom, mert nem ismerem hozz eléggé a pénz világát, annak a folyamatait.
De, ha éves szinten gondolkodunk, akkor, ha tizenkét hónapból három mínuszos, és kilenc nyerségés, máris megéri.
Az is érdekes, hogy és feltételezem, hogy a pénzpiaci mozgásokkal van összefüggésben az, hogy február második felében a legtöbb szolgáltató nem kereskedik.
Gnarroni, az Fxgeo1 még mindig nyereségben van, és tőle sem várható el, hogy ne legyenek mínuszos kereskedései, persze aki most kezdte el követni a kereskedéseit, annak ez kellemetlen. De messze van a bődültessen rossztól.
A My Best system reálisan nem kereskedik annyi hete, mint amennyi az adatlapján fel van tüntetve, mert ha megnézzük, a kereskedés története alapján sokkal kevesebb hét jön ki. Valami oknál fogva, valami máshonnét származó, talán igazolt kereskedésének adatai lettek jóváírva. Hogy miért, azén nem tudom.
Meglátásom szerint az első helyezett az FCC, és nem véletlen. Az, hogy hamarosan AAAFX-en keresztül is követni lehet a kereskedéseit, szintén azt bizonyítja, hogy ez a szolgáltató még mindig hosszútávon gondolkodik, mert különben minek „fejlesztene”. Hozzá hasonló megbízható szolgáltatott én nem találtam.
Van ugyan pár szolgáltató, amit még érdemes követni, portfolióban használni, ezekről a szolgáltatokról már sokat írtunk és beszéltünk, de ezek a szolgáltatók jönnek aztán eltűnnek, egy darabig jók, aztán már nem.
Az igazán jó szolgáltatóknak miért is lenne érdekük, hogy láthatóvá tegyék a kereskedéseiket egy zulutrade rendszeren keresztül? Azok pénzt keresnek maguknak, vagy jó kis jutalékért befektetőknek…..stb.

Nálam eddig még mindig elérhető volt a zulu oldala.

whiteg71 (törölt) 2012.02.28. 18:17:29

Amit még írni akartam, hogy én gyakran nézem a Teljesítmény – Követő teljesítmény fül alatt elérhető kővetőket. Ott, az elérhető adatok alapján igyekszem megfigyelni, a hosszútávon sikeres kővetőket. Kilesni, hogy ők mely szolgáltatókat követik és milyen beálltásokkal.
Ilyenkor látni lehet, hogy miként alakút az ő (kővető) portfoliója egy vagy hat hónap alatt.
Párat bemásolok, de csak példának:
Itt egy 18hete kővető: www.zulutrade.com/Follower.aspx?id=576856

Egy 60hete kővető: www.zulutrade.com/Follower.aspx?id=281949

És egy 16 hete: www.zulutrade.com/Follower.aspx?id=573781

Végül egy 20hete: www.zulutrade.com/Follower.aspx?id=564638

Ezen kővetők adataiból, beállításaiból, kereskedés történetéből látható, hogy különböző keppen, de mégis nyereségesen használják a zulu rendszerét. Ezért szoktam nézegetni, hogy ki mit, hogyan. Sőt, akár a követőt is lehet követni, már ha megbízunk benne.

gnarroni 2012.02.28. 20:18:30

Húh aki 18 hete kereskedik az nekem nagyon nagyon szipatikus. FCC és MVK. Két kedvencem. Nagyobb lottal üzemeltetve elég biztos jövedelemnek tűnik csak kicsit ritkán kötnek! =)

whiteg71 (törölt) 2012.02.28. 22:44:59

@gnarroni:
Belegondolsz, 2011.10hó-ban kezdte és mostanra 855usd áll a kővető számlája. Mindezt egyszerüen és biztonságossan. Na és ingyen.

gnarroni 2012.02.29. 00:09:57

@whiteg71: Hát igen ez tényleg nagyon jó teljesitmény. Nekem tuti nincs akkora tőkém viszont, hogy az mvk-át is és az FCC-ét is 1 miniloton biztonságosan üzemeljem sajnos. De tetszik ez a rendszer!

Ha ne adj isten valamikor brutál rosszul állna a számlám akkor átalakitanám a portfóliót valami ilyesmire.

whiteg71 (törölt) 2012.02.29. 11:31:44

@gnarroni: Jó, de ezt el lehet kezdeni kicsiben is, micro Lot-al, 2el, vagy 3al, amit a tőkéd elbír, az is szép összeg.
süti beállítások módosítása